Víkend s M50d

02.Aug 2017, 03:20

Ako si si na našej facebook fanpage určite všimol, cez víkend som mal možnosť otestovať najnovšie BMW X6 M50d. Keďže všetci moji známi vedia, že som skutočný nadšenec áut a najmä tých rýchlych, rozhodol som sa napísať report o aute s 3ma turbami, výkonom 280kW (380PS) a 740Nm. Nečakaj žiadne profi fotky a texty o litroch batožinového priestoru či sklápacích sedačkách, proste ti opíšem moje pocity z auta.

Auto som si prebral v piatok okolo 9 ráno v MD-Bavaria Žilina, kde už na mňa čakalo nachystané vyumývané a vyčistené. Prvý pocit po nasadnutí bol fakt dychberúci. Všade logo M, krásne moderné budíky ukazujúce logo M50d, M športové sedačky z alcantari (dokonale spojenie pohodlnosti s držaním tela v zákrutách), M radiaca páka a čierna stropnica - základné piliere úspechu pre mňa. Samozrejme štart na gombík a ide sa. Avšak nie hneď podlaha – motor ešte nebol zohriaty na prevádzkovú teplotu a tak som sa šiel najprv previezť nech ho zohrejem. Zohriatie netrvalo dlho a medzitým som skúšal funkcie auta. Samozrejme hneď ako som videl tlačidlo SPORT tak som vedel kam bude môj prst smerovať (mam pocit že skôr ako som si ho vôbec všimol tak moje podvedomie ho už mačkalo :D ). A v tom prišla na mňa arytmia srdca, alebo skôr chvíľkové zastavenie keď sa budíky a stredový monitor úplne zmenili a všetky nepotrebné informácie nahradilo len pár potrebných – teplota motora, stav paliva, veľkým digitálnym aktuálna rýchlosť, otáčkomer, aktálny výkon v kW (PS su pre amatérov :D ) a aktuálny krútiaci moment, to všetko za volantom M s pádlami pod volantom. Samozrejme nebudeme sa baviť o okamžitej reakcií na plyn a agresívnejšom radení. A tak už chýbala len jediná vec – plyn na podlahu!

Režim SPORT+ sprevádzalo aj DSC OFF

Prvý dojem nebol až taký úžasný ako som čakal. Z 40 na 100 ma to zrýchlenie až tak nedojalo, no veľmi sa mi páčil stále rovnaký priebeh výkonu či už idete medzi 2-3000 RPM alebo 4-5000RPM (nie je sa čo čudovať, veď ma 3 turbíny) a tak som si povedal že skúsime viac. Mimochodom keď som si prebral auto malo 560km takže motor bol, ako by som to povedal, dosť čerstvý :D. Ako náhle som sa dostal za hranicu 120km/h začalo to byť veľmi zaujímavé, nakoľko ta ručička stúpala stále ďalej rovnakým tempom až za 200km/h. A to už je riadna kapusta!!!! Samozrejme takto rýchlo som nešiel na žiadnej verejnej komunikácií, veď by som sa dopustil priestupku a to ja nikdy!!!


Asi bude zbytočné sa vyjadrovať o jazdných vlastnostiach v zákrutách keďže ide o auto ťažšie ako 2 tony a vysoké asi 180cm čož je skoro o 20cm vyššie ako ja :D. Napriek tomu musím uznať že to nebolo v zákrutách vôbec lenivé a viac krát som bol prekvapený ako rýchlo to dokáže na takú obludu zákrutu prejsť a vôbec to nebolo cítiť (325 pneu v zadu tomu dopomohli). Jediné čo mi robilo zo začiatku problém bolo zaradenie sa po obiehaní naspäť do môjho jazdného pruhu, keďže M50d solídne zrýchlovalo a bez problému si stihol obehnúť aj 2-3 autá v rade, ale vďaka úžasnému handlingu a fuuuu riadne silným brzdám sa to v pohode podarilo, no a potom som si už zvykol a šlo to samo :-P Samozrejme nejaký ten test netrakcie a najmä X-drive na lúke prebehol (aj ja by som to skúsil radšej na betóne ale buďme realisti auto je požičané a neviem či mám také skills, aby som sebaisto niekde odlepil 2tony na 325 pneu ) a celkom úspešne.

Takto vyzerala cca prvá hodina nášho spoločného dňa a potom nastalo niečo, čo som neočakával. Užíval som si na M50d úplne bežnú jazdu v COMFORT režime. Vysoké sedenie, 280kW, športovo-luxusné sedačky a handling auta ti dá pocit moci, ktorú vôbec nepotrebuješ používať, stačí že ju máš. Už dávno tvrdím že BMW má najlepšiu automatickú prevodovku a nesklamali ani teraz s 8st. automatom, ktorý radí hladko a presne kedy chceš aby zaradil. Proste celé to bolo tak príjemné, ale na čo sa hrám bolo to úplne popiči! Najradšej by si šiel z domu do mesta tak asi 2h lebo ťa brutálne baví to auto šoférovať. Jediné čo celý ten dokonale spokojný pocit kazilo bol hnusný mnou nenávidený ekologický sračkoidný výmysel –START/STOP systém, ktorý by som odtiaľ šrobovákom alebo ešte lepšie pajsrom a puckou za účasti nepríčetnej agresie odstránil. Našťastie BMW v SPORT režime automaticky tento hnus vypne (ešte by to chcelo aj pri COMFORT a nechať len pri ECON PRO).

Na druhý deň som sa rozhodol ísť si užiť auto ako také, tak sme sa zobrali do Tatier na výlet aj s mojimi 2ma psami (áno všade ich nosím so sebou). Samozrejme s rešpektom k požičanému auto som celý kufor obalil plachtou a špeciálnym obalom proti psím chlpom. Spočiatku som bol skeptický lebo predsa len, je to X6 a ja mam dobermana a ridgebacka ale bez nejakých väčších problémov sa tam obe zmestili a celú cestu boli úplne v pohode. Čo sa dalo čakať tak spolujazdci, ktorí sedeli vzadu neboli moc nadšený z priestoru a sedenia ale buďme realisti – je to X6, dalo sa to čakať :D. Po ceste som si vyskúšal navoliť režim ECON PRO (ste v aute 4ria + 2 psy, nemám 18 aby som sa hral na závodníka) a musím uznať, že ma zaujalo ako sa auto zmenilo. Opäť ako pri SPORT režime sa zmenili údaje na budíkoch aj na stredovom monitore. Tento krát však X6 ponúkla údaje spojené so šetrením paliva, dobíjaní batérie a najviac ma bavil režim plachtenia, kedy šlo auto ako keby na neutraly (y alebo i čo ja viem nie som spisovateľ) a fakt si mal pocit ako keby si si len tak plachtil po ceste. Čo sa mi však najviac páčilo na režime ECON PRO bola reakcia na plyn. Presne taká ta dôchodcovská reakcia, kedy môžeš dostať aj epileptický záchvať či šoférovať s Parkinsonom a proste auto pôjde pekne plynulo. Aj pri prudšom zošlapnutí plynu auto začalo príjemne pozvolna zrýchlovať (predpokladá, že pri tomto režime nebudeš obiehať lebo šetrí palivo), dokonca aj pri tempomate (ako poznáme z VW group že máš prednastavený tempomat na 140, ideš 80 a keď ho spustíš tak auto založí plnú podlahu až kým nepríde na 140) je reakcia veľmi pozvolná a plynulá a krásne nežne zrýchli na požadovanú rýchlosť. Vyskúšal som to aj pri ostatných režimoch a reakcia tempomatu bola naozaj znateľne rozdielna.

Samozrejmosťou boli vymoženosti ako adaptívny tempomat, upozorňovanie na prekážky na ceste a ukazovateľ akutálnej povolenej rýchlosti. Dokonca keď si ju prekročil tak auto ti tak pekne nenásilne naznačilo červenou čiarkou koľko treba ísť. V Tatrách sa ukázala hneď prvá výhoda SUV (teda X6 je SAC – Sport Activity Coupe) a to jednoduché parkovanie, jediné na čo bolo treba dávať pozor boli R21 disky :D Cesta spať bola rovnaká ako cesta do Tatier – pohodička a oddychové jazdenie. Potom som trávil čas s M50d len tak pozvolna v rámci voľného času a tak som si jazdil svoje dynamické tempo (rýchla avšak nie agresívna jazda), ktoré M50d zvládalo doslova s noblesou. S noblesou znamená plynulú jazdu „kúsoček“ nad hranicou povolenej maximálnej rýchlosti na rovine aj v zákrutách a pri potrebnom predbiehaní si motor bez dákeho kriku či ovacií a trápenia podradil a v sekunde si bol naspäť vo svojom pruhu a nikto ti nezavadzal.

Všímaj ako budíky zvýrazňujú aktuálne hodnoty a aj maximálnu povolenú rýchlosť.

V pondelok som mal odovzdať auto do 16:00 a keďže bolo krásne, som sa rozhodol ako každý správny nadšenec auto umyť a postarať sa oň (stále bolo od trávy a blata :D ). A tak som sa pustil do umývania a vysávania a bola to radosť umývať nové auto nakoľko som sa nemusel vytáčať nad škrabancami a len som sa tešil z krásne lesklej karosérie a taktiež nového voňavého interiéru (BMW má proste neodolateľnú vôňu interiéru).

Ten pocit keď si umývaš M50d a za tebou frajer s cigou v hube hádže do miešačky :D


Čo mi však bolo najviac ľúto je fakt, že auto ti stále pripomína, že je M (volant, logo na budíkoch, radiaca páka, sedačky atď.) avšak vôbec som nemal chuť na ňom jazdiť tak ako by som si to na M predstavoval. Strašne úžasne sa mi na ňom vozilo, avšak na každodenné vozenie a výlety, nie na M. To auto je skvelé v každom bežnom ohľade a spĺňa požiadavky majiteľa BMW, avšak podľa mňa si nezaslúži označenie M. Vždy som obdivoval a obdivujem autá ako M1 e26, M3 CSL e46, 3.0 CSL e9, 2002 turbo, M3 e30, 1M e87 alebo M5 e60, pretože to sú pre mňa autá, ktoré vedia len jednu vec a to chodiť rýchlo a nikdy nemať dosť. No X6 M50d to nebolo. To je M na ktorom ma tažko niečo motivovalo k rýchlej jazde.

Po odovzdaní vozidla mi prišlo trochu smutno. Mať takéto auto na víkend bol pre mňa osobne krásny zážitok a musím uznať že M50d splnilo u mňa základné požiadavky – nechalo vo mne silnú emóciu a veľmi rád som do neho nastupoval a nerád som z neho vystupoval. Povieš si, že to sú celkom jednoduché požiadavky ale ruku na srdce, koľko poznáš takých áut? Ja teda veľa nie! Je to auto, v ktorom sa cítiš bezpečne a pohodlne nielen vďaka výbave, dizajnu a možnostiam, ale aj motoru, na ktorom cítiš že 200km/h nie je žiaden problém a najmä presnému handlingu. Celý tento pre mňa dokonalý BMW balík bol nanešťastie vložený do karosérie s názvom X6 (vec vkusu), čo som však ako vodič nijak nepociťoval. Ale v X5 to musí byť úplne iná vec!!! To už by bolo pre mňa!

Zhodnotenie:

X6 M50d je vynikajúce auto na víkend, kľudne by som ho opísal ako susedovho psa: Pohrať sa s ním, dať mu pamlsky, pohladkať poškrabkať ale nech ho venčí a živí niekto iný.

Nazval by som ho X6 50d

Priemerná spotreba 9.5l – čo je úplna bomba na tak veľké, pohodlné a silné auto

Ukáže ti, ako sa dá užiť každý okamžik v aute

Motor s prevodovkou tvoria dokonalý pár a 200 nie je rýchlosť, ktorá by im robila problém

Handling vždy presný

Ponúka všetky možnosti a typy jazdy aké potrebuješ (ani zbytočne viac a ani menej)

Je to BMW – krásne a pohodlné so športovým duchom – interiér aj exteriér

ZANECHÁ V TEBE EMÓCIU!!! A to považujem za najviac!

Na záver len napíšem, že BMW je naďalej mojou TOP značkou nakoľko som mal v nedávnej dobe možnosť voziť sa na nových AUDI (napr. A6, RS7, S3) alebo Mercedesoch (G55 AMG, SL500, GL, E), no žiadne z nich ma neoslovilo natoľko ako M50d. Možno je to zaujatosť ale to čo ponúka BMW vo svojich autách je presne to, čo od auta čakám a potvrdzujem ich slogan „RADOSŤ Z JAZDY“.

A ešte pár foto interiéru

Predchádzajúci príspevok